Mutumutu

Nezávazně spočítat pojištění
Mobile menu

Ozdravujeme trh životního pojištění

Čtení na 5 min

Ozdravujeme trh životního pojištění

V Home Creditu, který vedl jako generální ředitel, měl David Bystrzycki vlastní inovační farmu a nechával si stavět startupy na zakázku. Vždy se totiž zajímal o vše, co souvisí s technologickými inovacemi. Proto bylo logické, když po odchodu z Home Creditu zamířil do Creative Docku, kde pro něj dřív stavěli třeba Zonky. Teď sám buduje spolu s Jindřichem Lenzem startup Mutumutu. Zatímco Jindřich se soustředí na každodenní byznys, produkt, zákazníky a vše kolem toho, David shání hlavně investory a řeší mezinárodní expanzi.

Vystudoval matfyz na Univerzitě Karlově, má titul MBA z Katz Business School v Pittsburghu, byl generálním ředitelem Home Creditu v Česku a na Slovensku. Je mu 47 let, má ženu a 3 děti.

 


Jaký je rozdíl mezi tím, když zadáváte startupy a když je sám stavíte?
Nadšení je stejné. Ale když jsem byl zadavatel, nepotkával jsem se denně s těmi, kteří na startupu pracují. Teď v Creative Docku sedím vedle programátorů, s produkťáky a finančáky. Mám prst na tepu doby.

Kolik lidí na Mutumutu pracuje?
Začínali jsme v lednu v pěti, teď je nás asi 25. Plus spolupracovníci. Do konce září jsme testovali pojištění mezi přáteli, rodinou a externisty, od 1. října jsme ho otevřeli pro klienty, které jsme nasbírali. Za první tři dny jsme pojistili 50 zákazníků na 100 miliónů korun. Začala marketingová kampaň. 

Co se vám na Mutumutu nejvíc líbí?
Že ozdravujeme trh životního pojištění. Online pojištění už lze sjednat skoro na cokoliv, ale na životní pojištění to dosud moc nešlo. To chceme změnit. Máme v zádech partnera, velkou pojišťovnu, která dokáže být inovativní a bere nás jako partnery. Je to spojení technologického startupu s pojišťovnou, která má otevřenou mysl. Na nás je vymyslet, jak to celé bude fungovat, jaké bude propojení životního pojištění s prevenčním programem, nastavit komunikaci s klienty a marketing.

Když si člověk nechá za půjčené peníze zrekonstruovat kuchyň, vidí výsledek hned. Ale když se člověk pojistí, je to nejlepší, co se mu může stát, že už ty peníze nikdy neuvidí.

Bude Mutumutu podobně úspěšné jako Zonky?
Věřím, že i když je pojištění jiné a složitější než úvěry, že taky uspěje. V týmu vidím potřebnou energii. Lidé jako Jindřich Lenz na projektu pracují do noci, ne že by museli, ale protože chtějí.

 

V čem je pojištění složitější než půjčky?
Úvěry jsou jasné, někdo si chce koupit auto, nemá dost peněz, potřebuje si půjčit. Neznám moc lidí, kteří by se ráno probudili a řekli si, že si půjdou založit životní pojištění. Je to jiné i v tom, že když si člověk nechá za půjčené peníze zrekonstruovat kuchyň, vidí výsledek hned. Ale když se pojistí, je to nejlepší, co se mu může stát, že už ty peníze nikdy neuvidí. Platí si pocit jistoty, že kdyby se náhodou něco stalo, je zajištěný.

Když má člověk rodinu a příjem, na kterém jsou jeho blízcí závislí, je přirozená věc se chránit.

V čem je Mutumutu jiné?
Je co nejjednodušší. Máme minimum výjimek z pojištění, jednoduchý jazyk, bez hvězdiček. Místo pojistných podmínek máme jednoduchého průvodce. Naše smlouva má jen pár stran, protože jsme nad ní přemýšleli z pohledu klienta. Jinde zmenšují písmo, aby měli málo stránek, my ho naopak zvětšili.

Mutumutu vrací část pojistného těm, kteří o sebe pečují. Proč?
Přidali jsme navíc element zdravého životního stylu, takže když dobře jíte, sportujete, staráte se o sebe, chodíte na preventivní prohlídky, tak je taky menší pravděpodobnost, že se vám něco stane. Ušetříme na vyplacených pojistných událostech a připadá nám správné tu úsporu vrátit zpět klientům. Tím pádem dostanete část peněz zpátky. Pro nás je to zároveň i  způsob, jak o životním pojištění mluvit. Když se podíváte na to, jak se v reklamách promuje životní pojištění, tak to většinou není nic veselého: Něco se vám může stát, ale když se pojistíte, tak to bude dobré. Je to spíš strašení. Věříme, že se na to dá jít jinak, a říkáme: Když má člověk rodinu a příjem, na kterém jsou jeho blízcí závislí, je přirozená věc se chránit.

 

Ve vaší kampani stojí: Vás nepojistíme. Takže kdo nesportuje, ten u vás nemá šanci?
Náš produkt spojuje zdravý životní styl a životní pojištění, není však pro žádné supermany, je pro normální lidi. Chodíte pravidelně k doktorovi jednou za dva roky? Bum, máte za to nějaké body. Neběháte ani nejezdíte na kole, ale chodíte? Tak si můžete celou slevu vychodit. Je to hodně motivační, osobně bojuju s nadváhou skoro celý svůj pracovní život a i mě to motivuje k tomu, abych se o sebe lépe staral. A zároveň jsem i lépe pojištěný.

Mutumutu není pro supermany, je pro normální lidi.